VAJE ZA OČI

 

JOGA ZA OČI

Treniranje očesnih mišic je zelo pomembno, ne samo za vaš vid, temveč za celotno počutje in zdravje.  Pričnite izvajati niz štirih vaj:

  • Udobno se namestite v sedeč položaj. Zmehčajte vrat in ramenski obroč.
  • 3x poglejte skrajno navzgor in navzdol.
  • 3x obrnite pogled skrajno desno in levo.
  • 3x krožite z očmi, najprej v levo smer, nato v desno.

Celoten niz vaj ponovite večkrat v dnevu. Med izvajanjem samih vaj se potrudite, da ne premikate glave – skoncentrirajte se, da res trenirate samo oči. Priporočljivo je tudi, da vaje najprej izvajate z odprtimi oči, nato pa jih ponovite še z zaprtimi.

 

VAJA 20/20/20

Pretirana uporaba računalnika povzroča pekoče in razdražene oči, zato je pomembno, da razbremenimo očesne mišice. Z vajo 20/20/20 prekinemo nenehno fokusiranje na zaslon in omogočimo blagodejen občutek v očeh.

  • Vsakih 20 minut prenehajte z delom in pogled za 20 sekund usmerite na razdaljo 20 metrov. 

 

VAJE ZA SPROŠČANJE OČI

  • Usedite se za mizo, poravnajte hrbtenico in se sprostite.
  • Podrgnite dlani, da se segrejejo in jih položite na zaprte oči. Hkrati naslonite komolca na mizo, da popolnoma sprostite telo. Obe dlani naj v celoti zakrijeta oči, da nastane popolnoma tema.
  • Pazite na dihanje – izmenično globoko vdihujte in izdihujte skozi nos. Poskušajte odmisliti vse težave in se popolnoma sprostiti. V tem položaju ostanite par minut.

Redne vaje za sproščanje pomagajo umiriti oči in izostriti vaš pogled. Blagodejno vplivajo tudi na celotno počutje in koncentracijo.

 

VAJA ZA MEŽIKANJE

Delo za računalnikom povzroča napenjanje oči in strmenje, zato posledično manj mežikamo. Mežikanje je zelo pomembno za ohranjanje vlažnosti oči. Priporočljivo je, da vajo za mežikanje izvajajo tudi otroci in najstniki, oziroma vse osebe, ki veliko časa preživijo pred zasloni.

  • Usedite se na stol ali kavč in se udobno namestite. Odstranite očala ali kontaktne leče in pričnite s hitrim mežikanjem.
  • Mežikajte dobro minuto.
  • Zaprite oči za par sekund in ponovite hitro mežikanje.

Vajo izvajajte večkrat na dan. Z rednim ponavljanjem vaje bodo vaše oči zadostno navlažene in pripravljene za ostro nenaporno gledanje.

 

VAJA ZA HRBTENICO IN VRAT

Oči je skoraj nemogoče sprostiti, če hkrati ne zrahljate tudi vratu in ne razgibate hrbtenice. S tem bodo oči bolj sproščene, gibljive in brez napetosti, vid pa bo bolj jasen.

  • Odložite očala ali kontaktne leče. Stopite v razkorak z razmakom 40 cm.
  • Roki sprostite ob telesu. Telo naj bo mehko in gibljivo.
  • Začnite nihati sem in tja. Ob koncu vsakega nihanja levo-desno sproščeno poglejte nazaj.

Nihajte kar se da pogosto, vsaj 3x na dan do 10 minut. Tekom celotne vaje imejte umirjene oči, brez izbrane točke gledanja.

 

VAJE ZA OSTRENJE VIDA

  • Udobno se namestite v sedeč položaj. Stisnite pest, dvignite palec in iztegnite roko pred seboj.
  • Pogled izostrite na palec. Palec začnite počasi pomikati proti obrazu. Pogled naj bo ves čas izostren na palec.
  • Vajo izvajajte zelo počasi in končajte tik pred nosom. Ponovite enkrat, nato pa oči zaprite in jih sprostite.
  • V drugem delu vaje pogled usmerite v predmet, ki je vsaj pet metrov oddaljen. Izostrite pogled nanj.
  • Nato pogled usmerite na konico svojega nosu in izostrite poglej nanjo.
  • Celotno vajo ponovite petkrat. Na koncu oči zaprite in sprostite.