OTROŠKE OČI IN DIGITALNA DOBA

 

 

Veliko otrok dandanes pride na kontrolo vida, ker izkušajo zamegljeni vid. V večini primerov vzrok za megleni vid ni kratkovidnost, temveč to, da otroci vedno več časa preživijo za digitalnimi zasloni. Raven uporabe digitalnih medijev vpliva na konvergenco, akomodacijo vida in solzni film. Igranje igric, gledanje videov in uporaba socialnih omrežij na majhnih napravah povzročajo, da otroci ekrane približujejo svojim očem, saj drugače ne vidijo slike ali besedila. Posledično se jim zaradi povečanja količine uporabe digitalnih medijev spremeni bralna razdalja, srečujejo pa se tudi s suhimi očmi in zamegljenim vidom. S tem ko otroci vedno več časa preživijo za zasloni, vedno manj pa v naravi, se povečuje tudi tveganje za kratkovidnost in sindrom računalniškega vida.

 

 

Najpogostejši nasvet za starše, ki jih skrbi, da njihov otrok preveč časa preživi za digitalnimi zasloni, je redno izvajanje vaj za oči – predvsem vaje 20/20/20. Ta vaja je enostavna in narekuje, da otroci vsakih 20 minut za 20 sekund naredijo odmor in pogledajo 20 metrov v daljavo. Otrokom boste to pravilo najlažje razložili takole: ”Predstavljajte si, da so naše oči kot vetrobransko steklo avta, skozi katerega gledamo. To steklo potrebuje brisalce, ki skrbijo za dobro vidljivost. Z brisalci, ki so naše veke, poskrbimo za svežino in jasno sliko. Če jih prenehamo uporabljati, se oči sušijo in naše vidno polje se zmanjša. Pri gledanju v zaslon, se naše oči napnejo in prekinejo proces mežikanja, zato se moramo takrat sami spomniti in vklopiti brisalce. S tem poskrbimo za ustrezno navlaženost oči.”

Otroci se ne zavedajo, da je njihov solzni film in njegov nemoten proces, ključen za ostrino vida in zdrave oči. Starši morajo zato otroke spomniti na izvajanje vaj, pa naj bo to med reklamami videa ali ko zaključijo posamezno sobo v igrici.

 

 

 

NASVETI ZA ZDRAVE OČI OTROK

AKTIVNOSTI V NARAVI: Pomembno je, da otroci, ki dolgotrajno uporabljajo ekrane poskrbijo za ravnovesje – toliko časa, kot ga namenijo digitalnim medijem, naj prav tako namenijo opravljanju aktivnosti v naravi. Namesto, da se prepirate in otrokom prepovedujete uporabo digitalnih medijev, raje poskrbite, da bodo otroci čas preživljali tudi v naravi. Že dve uri aktivnosti na prostem sta dovolj za zdravje in razvoj otroka, redna igra pa pomaga preprečiti ali zmanjšati kratkovidnost.

NOČNE NASTAVITVE: Poskrbite, da bodo otroci na svojih napravah uporabljali nočne nastavitve, kot so na primer zatemnitev ekrana v večernem času, ki zmanjša količino umetne modre svetlobe. Priporočljivo pa je tudi, da so vse digitalne naprave izključene vsaj eno uro pred spanjem.

REDNE KONTROLE VIDA:  Od tretjega leta starosti dalje je potrebno otroka redno naročati na kontrolo vida. Če otrok nima težav je kontrole priporočljivo opravljati na vsake dve leti, drugače pa pogosteje. Na kontrolo vida lahko otroke naročite tudi v Optiki Vallis, kjer bodo naši strokovnjaki otrokom ustrezno svetovali glede uporabe digitalnih medijev in usklajevanja ostalih prostočasnih dejavnosti v naravi. Izberite svoj termin.